הכישורים החברתיים של ילדכם חשובים יותר מיכולות לימודיות
הורים לילדים צעירים נוטים לדאוג רבות אם ילדיהם יודעים לקרוא בשטף, שולטים בפעולות חשבון ועוד.
בעוד שהחינוך המוקדם יוצר בסיס חשוב למיומנויות אקדמיות,
הורים רבים יופתעו לדעת שכישורים חברתיים הם למעשה חיזוי הרבה יותר משמעותי של תוצאות לבגרות,
הצלחה, לימודים גבוהים ומשרות מכובדות מאשר מיומנויות לימוד מוקדמות.
אבל גדול נעשה על ידי הורים ובתי ספר המקצצים במשחק ובאינטראקציה חברתית בכדי לקבל יותר זמן הכשרה וידע.
מה חשוב?
1. לשחק עם אחרים
משחק הוא זרז חזק להתפתחות בשנים הראשונות. על ידי משחק עם אחרים, ילדים לומדים לנהל משא ומתן,
לפתור בעיות, לשתף ולנסות.
בעוד שלשיעור ריקוד, כדורגל עשויים להיות בעלי ערך משלהם, ילדים זקוקים להרבה זמן
לעסוק במשחק לא מובנה עם ילדים אחרים, שם הם עשויים לקבל ביקורת, אך לא מקבלים הוראות, מהמבוגרים הסובבים אותם.
2. כיצד לפתור בעיות
אנו מחרימים את הוויכוח, קובעים טיימרים או שולחים ילדים לשחק באזורים שונים.
אנו טובים בפתרון בעיות מכיוון שאנו מתאמנים בהורות!
חלק מהדברים עשויים להיות הכרחיים להישרדות, והילדים שלנו זקוקים לדעת לפתור את הבעיות בעצמם.
האם הפתרונות שלכם בסכסוך בין ילדים הועילו לטווח רחוק אי פעם?
אז בפעם הבאה שלילדכם יש בעיה , הזמינו אותו לקחת חלק באותו תהליך פתרון בעיות.
בקשו מילדכם לתאר את המתרחש, לעשות סיעור מוחות ולנסות אחד מהפתרונות.
אתם עדיין שחקנים פעילים , תומכים בילדכם בתהליך, אך במקום לפתור את כל הפתרונות, תנו לילד להיות הבעלים של הבעיה.
ללמד ילד לפתור בעיות פירושו ללמד אותו גם להיכשל ולנסות שוב. כשאנחנו שואלים ילדים כיצד היתרון שלהם מסתדר,
אנו נותנים להם הזדמנות להעריך את החוויה שלהם ולבצע שיפורים במידת הצורך.
אנו מלמדים אותם כי טעויות עוזרות לנו ללמוד ולהתקדם.
3. להכיר רגשות
ילדים שמבחינים ברגשות סביבם מסוגלים גם להסתדר טוב עם אחרים. אתם יכולים לטפח מיומנות זו
על ידי הפניית תשומת לב לרמזים רגשיים ושינוי רגשות.
"נראית כל כך שמחה כשניצחת, החיוך שלך היה כמו שמש"
כשמקריאים סיפור "איך אתה חושב שהוא הרגיש כשזה קרה?"
סיפורים הם מלאים של קונפליקט ורגש – זה לעתים קרובות מה שמניע את העלילה.
שיחות אלה על רגשות לרוב קלות יותר מכיוון שילדכם אינו קשור ברגשות הסוערים עצמם.
מנקודת התצפית הנוחה הזו הוא יכול לחשוב יותר על הרגשות ואז ליישם את ההבנה שלהם בחיים האמיתיים.
*מחקרים הראו כי שימוש מוגזם במסכים עשוי להפריע ליכולתו של הילד לזהות רגשות אצל אחרים.
אז וודאו שילדיכם יקבלו המון זמן לשחק ולהתקיים פנים אל פנים עם בני אדם אחרים,
ולא רק עם פיקסלים ואורות על המסך.
מאמר קשור : לדבר דרך הציור את הרגשות
4. איך להיות מועיל
להיות מועיל לאחרים מחייב ילדים להסתכל מעבר לעצמם ולהכיר בצרכים של אחרים.
כאשר אתם מבחינים בהתנהגויות מועילות, תעודדו אותו להמשיך.
5. כיצד לשלוט בדחפים שלהם
שליטת הדחפים היא חלק מתפקידי הביצוע המופנים על ידי קליפת המוח הקדם-פרונטלית.
אזור זה אינו מתפתח לחלוטין עד לבגרות המוקדמת, אך חלק מההתפתחות המהירה ביותר מתרחשת בשנות הילדות המוקדמת.
זו הסיבה שילדים זקוקים להזדמנויות לתרגול מיומנות גוברת זו.
החברה המהירה שלנו עשויה ליצור לכם את הרושם שילדכם צריך ללמוד מיומנויות אקדמיות יותר – ומוקדם מתמיד.
עם זאת, המציאות היא כי באמצעות התהליכים האיטיים והפשוטים של משחק ואינטראקציה, מעורבות עם משפחותיהם
והתייחסות לעולם הסובב אותם – התפתחותם ובגרותם תהייה מהירה יותר ולטווח ארוך יותר.