לנזוף ולהרצות לילדים, זה ממש לא יעיל
האם ידעתם שהרצאה או נזיפה מערערת את יעילות ההורות שלנו?
"אמרתי לך להתכונן. כשאתה לא מקשיב, אנחנו בלחץ ותמיד מאחרים"
"היית אמור לנקות ולסדר אחריך. זה מראה גם על חוסר כבוד, אתה חושב שיש לך משרתים?"
"למה פגעת באח שלך? אנו שומרים ידיים לעצמנו ומשתמשים במילים שלנו. תראה, הוא בוכה. מה תעשה כדי לשפר את המצב?"
למה לנזוף ולהרצות לילדים, זה ממש לא יעיל?
1. פחות תזכורות מילים לא סתם עושות את העבודה, הן מניבות תוצאות טובות יותר.
במקום להפציץ את הילד בסיבות שהנעליים כבר היו צריכות להיות נעולות על הרגליים,
פשוט לומר "נעליים", זו תזכורת מספקת.
2. רוב הזמן, ילדים מודעים לטעויותיהם ללא דרשה.
הם יודעים שהם צריכים להתלבש לפני הלימודים, לנקות אחריהם, לכן, הרצאות הן במקרה הטוב מיותרות, ובמקרה הרע, מזיקות.
3. הרצאה מחזקת מצב נפשי תגובתי.
למרות שנועדו ללמוד, נזיפה מגבירה את ההגנה. כאשר הורה מפרט את ההשלכות של בחירותיו של הילד,
מוחו של הילד כבר לא נמצא באיזון.
4. התנהגות לא נכונה היא תקשורת.
ההרצאה לא מצליחה לזהות את הבעיה ולא מצליחה לשתף פעולה עם הילד בכדי למצוא פתרון.
הורים רבים מניחים שהמטרה היא לכבות התנהגות לא רצויה, לגרום לה לעצור או להיעלם. אך זכרו, התנהגות היא תקשורת.
והתנהגות בעייתית היא למעשה מסר, שבו הילד שלנו אומר "אני זקוק לעזרה בבניית מיומנויות בתחום מסוים.
אני עדיין לא יכול לעשות את זה טוב."
בעיות התנהגות כרוניות אינן בחירות גרועות אלא חוסר מיומנויות.
מאמר קשור : מה עושים עם ההתנהגות הזאת?
הדרך הטובה ביותר היא לזהות היכן יש לילד בעיות בעקבות כללים וציפיות.
לדוגמה, עלי לברר מה גורם לילד שלי ומתי הוא לא מקשיב?
לאחר מכן, ההורה והילד יכולים לעבוד יחד כדי למצוא דרכים לגשר על הפער בין התנהגות של הילד לבין הציפיות של ההורה.
5. מוסר מערער את התפתחות המוסר.
המשמעות היא שכשאנחנו "מעמיסים" על הילד את מה שאנחנו רוצים שיעשה, אנחנו לוחצים עליו לפעול בדרך מסוימת
שמערערת את התפתחותם המוסרית.
מאמר קשור : איך להתמודד עם התנהגותו של ילדיך?