איך להתמודד עם התנהגותו של ילדך ?
כמה פעמים חישבתם בראש ילד = התנהגות?
אם אני שונא את ההתנהגות שלו, האם זה שווה אני שונא את הילד?
ההתמקדות היא על ההתנהגות, מה הילד עושה.
אז בואו נבין שכל התנהגות היא תקשורת . זו לא ההתנהגות אלא מה גרם להתנהגות.
ילדים יכולים להתנהג בצורה שאינה מקובלת עליכם
ויחד עם זאת אתם מקבלים את הרגשות שלהם.
אתם יכולים לשנוא ולהרגיש לא בנוח עם תגובות התנהגות שלהם
ויחד עם זאת אתם לא יכולים לזלזל ברגשותיהם.
אז עכשיו אתם יכולים לבחור:
להיענות לקושי שלו באמפתיה ובחמלה ולמצוא פתרונות לקושי שלו,
או
לאיים ולהעניש, ולהישאב למאבק בלתי פתור ובלתי ניגמר.
האם הילד למד משהו על ההתנהגות שלו מהעונש שקיבל או מהמאבק היומיומי?
האם ההתנהגות נעלמה מהעולם?
האם הילד מרגיש טוב יותר או גרוע יותר?
אז הנכון הוא, וזה כל כך פשוט,
כשילד מרגיש אהוב, שנותנים לו כבוד לשתף ולהשמיע הוא יותר סומך על ההורים והוא שומע בקולם.
ככל שההורה דורש, שולט, מחליט בשביל הילד, וכוחני מולו,
הילד יהיה פחות מותאם בהתנהגותו.
ואתם יודעים למה?
כי הילד מרגיש שיש פה התניה, "אתם אוהבים אותי אם אני אציית לכם".
והמצב אף פעם לא יהיה יותר טוב אלא יותר גרוע ויותר מזה.
כשהילד יגיע לגיל התבגרות הוא יסתיר מכם, הוא לא ישתף אתכם והוא לא יהיה חבר שלכם.
אם נתמקד במה מניע את הילד להתנהגות נוכל להיות אמפתיים ומבינים וההתנהגות הזאת באמת תעבור מהעולם.
כאשר המיקוד הופך למה שמניע את ההתנהגות, ולא את ההתנהגות עצמה, שם מתחיל החיבור.
אלו הם הצרכים של הילד שלא מתקיימים?
האם הוא עייף?
האם הוא רעב?
האם הוא מרגיש חוסר כבוד?
האם הוא נשפט ומקבל רק ביקורת?
האם מצפים ממנו יותר מידי?
האם שאלו אותו מה הוא חושב?
האם שאלו אותו מה הוא מרגיש?
האם שאלו אותו מה קשה לו?
האם שאלו אותו למה קשה לו?
האם מרגיש משהו לא הוגן כלפיו?
איך נדע מה מניע את הילד להתנהגות אם לא תשאלו?
כשיהיו לכם תשובות,
תוכלו לשאול" "איך אני יכול/ה לעזור לך?"
ניהול "אירועים" בדרך הנכונה היא הדרך להצלחה.
אז איך להבין את הילד,
איך לעזור לו ואיך לנהל אירועים חוזרים שאתם לא חפצים בהם,
תוכלו ללמוד בתכנית הלווי והתמיכה שלי, ללא הגבלת זמן.
נושאים קשורים – מה עושים עם ההתנהגות הזאת