קשיים חברתיים לא מכסים בשפכטל
הילד לוקח לגן צעצוע מהבית
הילד לוקח איתו לבית הספר ספר לקרוא
הילד לוקח מנדלות לצבוע.
אלו רק חלק מהסימנים שלילד יש קושי במיומנויות חברתיות,
או כבר בעיות חברתיות ואולי זה כבר התפתח לחרדה חברתית או חרדת דחייה.
📌חסכים במיומנויות קשורים למשתנים רבים כמו:
כניסה לסיטואציה חברתית, יוזמה חברתית,
ערך עצמי ומסוגלות עצמית, אסרטיביות, שליטה עצמית ועוד.
מעבר להקניית מיומנויות חברתיות ספציפיות נדרשת מיומנות של יכולת להסתדר עם דחייה .
יותר ממחצית הילדים נקלעים לאירועים של חרם, הצקות, התעלמות, נידוי, השפלה ופגיעות גופניות
הגורמים להם לחוויות של דחייה,
אירועים שהם היו מעורבים בהם או שהם צפו באירועים מן הצד והם מושפעים.
השאיפה היא שהילד יוכל לפתח חוסן ביכולת להתמודד מול מצבים חברתיים לא רצויים,
ולהתמודד "כאן ועכשיו" עם מצבי דחייה והשפלה.
למדו לעזור לילד ל"הערכה עצמית בריאה".
📌מה קורה שהורים מתערבים מבלי לדעת איך לעזור לילד?
1. נוצרת תלות מוגברת או ההיפך, נוצרת התנתקות של הילד מההורה בייחוד אצל המתבגר
2. הילד לא מפתח מסוגלות עצמית להתמודד בעצמו.
3. החברים תופסים את "הקורבן" כחלש
4. הבעיה החברתית לא נפתרת אלא מעצימה.
עזרה לילד היא בתהליך שיש לו התחלה, משימות בדרך, והגעה למטרה.
כשילדה אומרת לאמא: "את יודעת, בזמן האחרון כולם רוצים להיות בחברתי בהפסקה"
היא נמצאת בדרך.
📌כל עוד ננסה לפתור אירועים ומצבים מבלי לתת לילד כוח, ערך, מסוגלות עצמית,
שליטה עצמית, אסרטיביות, נלמד אותו איך נכנסים לסיטואציה חברתית,
איך יוזמים יוזמות חברתיות,
זה יהיה כמו לסתום חורים בקיר ולכסות בתמונה שלא נראה את החור והתיקון המכוער.
עם הזמן נוצרים סדקים בחומר שסתמתם
והם נשברים ונופלים והחור נהיה גדול יותר ואתם בעצם לא רואים.
ילדים לא מתקנים,
בעיות וקושי לא נפתרים בשפכטל.
אני מזמינה אתכם לדרך תכנית עזרה רגשית שלכם בילדיכם בליווי ותמיכה שלי יום יום.
קבלתם כזו הצעה פעם?
ולמה אני מבטיחה כזו הצעה ?
כדי שתצליחו, ואני מאמינה שתצליחו מהר מאוד ובקלי קלות.
אני מאמינה שכל הורה יכול לעשות ביחד עם הילד את הדרך ולהיות גאה בעצמו ובילד.
ואתם מאמינים?
בואו ותראו איזו עזרה ולמידה אתם מקבלים ממני >>> עזרה רגשית שלכם בילדכם
רוצים לעזור לילד עם פחדים . לחצו על התמונה >>>