מורים, איך תגרמו לילד לאהוב ללמוד
אני קוראת לכם המורים, של כל שכבות הגיל לעצב מחדש כל שיעור ולהפוך אותו לחוויה חינוכית מרגשת, ומעשירה לכל.
חוויה תמיד משפרת האיכות והעומק של הוראה שלך. טיפוח תלמידים מעצימה ומאפשרת השגיות.
ברצוני לציין מספר דרכים ליישום וגם אם תבחרו בחלקם, הצלחתם לגרום לילדים לאהוב את המקצוע שלכם.
* סקרנות: תיעזר בסקרנות הטבעית של הילדים באמצעות חיזוי וחקירה ע"י יצירת שאלות משלהם
ומציאת תשובות לשאלות חבריהם בעזרת ראיות והסבר.
* יצירתיות: תעודדו את הילדים לבטא את עצמם באופן מקורי.
ילדים לא צריכים להיות צרכנים פסיביים של מידע אלא יוצרים פעילים באמצעות התחכום והדמיון שלהם.
* שיתוף פעולה: עבודה משותפת למען מטרה משותפת היא ממריץ, יתרון, ומאיר עיניים.
שיתוף פעולה אמיתי מחייבת לפחות שני אנשים עובדים בשיתוף פעולה הדוק על משימה מאתגרת או מורכבת במיוחד.
* אחווה: גאוות יחידה מקנה שייכות, תרומה חיונית, משימה משותפת, חוסר זלזול וחגיגה הדדית. היא עוזרת ביחסים,
קרבה ומשפרת תקשורת ומיומנויות חברתיות.
* מחלוקת: למד את התלמידים שלך מיומנויות דיון מכובדות להעיר בתוכם את האש של ביטוי עצמי.
* ביקורת: כאשר שואלים תלמידים מה דעתם, לשפוט, לבקר אלא לחשוף את נקודות החוזק והחולשה.
עיסוק בניתוח מכין את הילדים להעריך את העבודה שלהם ושל עמיתיהם, בצורה מאוזנת ובהירה.
* פרשנות: כל ילד אוהב להרגיש חכם, ושיקשיבו לו. מתן קול כרוך במתן עידוד והתמיכה כי להגדיל את הביטחון.
בצורה כזו ילדים נפתחים יותר לחלוק רעיונות וחוויות אישיות שלהם.
אפיקים אלה של ביטוי עצמי הם דרכים חזקות להגדיל את הישגי הילדים בלימודים ובהגברת ביטחונם העצמי.
אתם תשקיעו ובילד תתעורר השקעה גדולה יותר.
אז מה לעשות תכלס?
למידה זה לא כל הסיפור, אבל אם תרצו שהילד ילמד טוב יותר, יצליח יותר ויהיה מרוכז יותר
אתם צריכים "לגעת בנפשו וברגשותיו".
1. להתחיל את הבוקר בשיתוף הילדים "מה עושים היום".
2. כל ילד ישתף במילה אחת איך הוא מרגיש היום. בהתחלה נשמע מילים כמו טוב, עייף,
רע, אבל בהמשך נשמע אוצר גדול יותר של מילות רגש כגון מהורהר, חרדה, שלווה,
מתוסכל.
3. לרשום כל בוקר ציטוט על הלוח.
4. בקשו מהילדים לדרג את השיעור מ 1–10, באיזה מידה הם הבינו את הלמידה.
5. לחלק את הילדים לקבוצות קטנות ולבקש מהם לרשום מה היו רוצים להעשיר יותר בתוכן,
וידע מהחומר הנלמד ומה לא ברור.
6. לבקש מהילדים לרשום על פתק מטרה אישית בלמודים או מחוץ ללימודים בציון זמן מוגדר:
אני רוצה_______ עד סוף הסמסטר.