למה מדיה חברתית היא לא חכמה עבור המתבגרים שלכם
מוחם של הצעירים פשוט אינו בוגר בכדי להשתמש במדיה החברתית כראוי.
אפשר לסכם את המטרות העיקריות שלהם בחיים בדרך זו:
להיות מצחיק בכל מחיר – בדיחות מטופשות, להתפרץ במהלך השיעור ולהצחיק את כל הילדים – כל מה שנדרש כדי להיות פופולרי.
להתמקד בעצמי – הבגדים שלהם, האף שלהם, הגוף שלהם, השער שלהם.
לנסות דברים חדשים – בשאיפה שלהם לעצמאות.
כהורים אנחנו מצהירים הצהרות כמו :
"אם אתה לא יכול להגיד שום דבר נחמד, אל תגיד שום דבר בכלל!"
"כמה פעמים אני צריך להגיד לך לא להשתמש במילה הזאת?"
"אתה מתנהג כמו ילד בן שנתיים".
"מה חשבת לעצמך?"
ואז.. זה קורה: אולי בגלל שאנחנו מותשים מההתחננות המתמדת שלהם לטלפון,
או כי אנחנו חושבים שלכל החברים שלהם יש,
או בגלל שאנחנו רוצים לשדרג את הדגם האחרון שלנו,
אנו פועלים מתוך דחף.
ואנחנו נותנים להם את הטלפון החכם הישן שלנו.
יש משהו שלא חשבנו עליו, בגיל הזה המוח התיכון של הילד מתפתח, בתהליך זה הילד לוקח הרבה סיכונים,
אין יכולת שליטה בדחף והגרוע מכול קורה : הילד שלנו מקבל גישה למדיה החברתית.
לילד עד גיל ההתבגרות יש בין 30 – 50 אירועים שהוא מתמודד אתם,
האירועים חוזרים על עצמם ואם הוא מקבל עזרה רגשית ומווסת הוא מפנים ולומד להתמודד עם אירוע דומה בפעם הבאה.
ומה קורה בגיל ההתבגרות?
בלגן מכל הכיוונים.
התפתחות המוח, שינויים הורמונליים, שינויים פיזיים, שינויים חברתיים.
כאן תלמדו על הכנה ועזרה לילד המתבגר
מדיה חברתית לא תוכננה עבורם. הנה כמה סיבות לכך:
• המוח, ההקורטקס החזיתי לא מפותח ולא יכול לנהל את הסחת דעת ולא את הפיתויים שמגיעים עם שימוש במדיה חברתית.
התוצאה – שימוש בלתי הולם במדיה החברתית.
• מדיה חברתית היא טכנולוגיית בידור. זה לא עושה את הילד שלך חכם יותר או מוכן יותר עבור החיים האמיתיים או עבודה בעתיד.
זה בידור טהור המצורפת לו פלטפורמת שיווק של חילוץ פיסות מידע אישי והעדפות מהילד שלך בכל פעם שהוא משתמש בו,
שלא לדבר על שעות של זמן ותשומת לב שלו.
• האם באמת יש להם 1,678 חברים? האם אתם מכירים אותם? האם הם באמת צריכים להיות על זה תשע שעות ביום?
מדיה חברתית מאפשרת ומעודדת אותם להגזים ב"קשרים" כמו שהם נוטים להגזים בדברים אחרים בחייהם.
מדיה חברתית היא צורה ממכרת של בידור מסך וגם, כמו התמכרות למשחקי וידאו ,
שימוש מוקדם יכול להגדיר דפוסי ההתמכרות וההרגלים בעתיד .
• המדיה החברתית מחליפה את הלמידה החברתית בהתמודדות פנים אל פנים עם חברים, מיומנות שהם יצטרכו להתאמן
כדי להצליח בחיים האמיתיים.
מה אנחנו יכולים לעשות?
• אנחנו צריכים להבין את העולם של מדיה חברתית וכיצד בני נוער משתמשים בו בצורה שונה ממבוגרים.
• ככל שההורים מעכבים את הגישה לטלפון, כך יידרש זמן רב יותר לבגרות, כדי שיוכלו להשתמש בטכנולוגיה בצורה חכמה יותר כבוגרים.
לעיכוב הנגישות יש חשיבות בפיתוח קשרים אישיים אותנטיים ראשוניים.
• הפרטיות של מדיה חברתית היא שקר. אין דבר פרטי בעולם הדיגיטלי. מעבר לאבטחת המכשיר
(זה אף פעם לא ב 100% כי כל הזמן יש פיתוחים לעקוף את האבטחה) עודדו את הילדים לנהל שיחות פרטיות באופן אישי
או באמצעות שיחת טלפון מילולית במקום להתכתב במדיה החברתית.
• האם אתם יודעים כמה זמן הילד שלכם מבלה על מדיה חברתית ביום? להיות מודע לכך, ולהפחית את משך הזמן של הילד
שלכם על מדיה חברתית בכל הפלטפורמות.
• תכנית פנים אל פנים עם החברים שלהם. זיכרו כי הם לא צריכים מעל 1000 חברים. ארבעה עד שישה חברים קרובים מספיק
לפיתוח חברתי בריא. עזרו להם ללמוד כיצד לתכנן מפגשים חברתיים אמיתיים, כגון ליל קולנוע ביתי, באולינג, משחקי לוח,
להכין ביחד פיצה…
הם משתוקקים למפגשים חברתיים אלה, ולכן תעודדו אותם להזמין חברים ועזרו להם (לפי הצורך) לארגן את האירוע.
• לבלות יותר זמן אמיתי יחד. החיבור למשפחה מאפשר להם לנתק מהדרמה של המדיה החברתית.
הילד שלכם צריך להרגיש כאילו הוא יכול לבוא הביתה ולהשאיר את הדרמה של העולם החברתי שלו מאחור במשך כמה שעות.
הם רוצים שתעזרו להם להגיד לא למדיה החברתית, וגם ליותר זמן עם המשפחה. הם משתוקקים לרגעים אלה להתנתק.
רוצים לעזור למתבגר שלכם? מדריך מפורט הכנה ועזרה לילד המתבגר